Hoe gaat het met jou en jouw bedrijf?

Met mij gaat het gelukkig goed. Geen gezondheidsklachten en ook binnen mijn omgeving is er niemand die klachten heeft. Met mijn bedrijf gaat het gelukkig ook goed. Sinds 11 mei mogen we weer open. Natuurlijk merk ik bedrijfsmatig ook dat we 8 weken dicht zijn geweest voor behandelingen, maar gelukkig kon ik de Skin Concept Store wel open houden met gepaste maatregelen. Mede hierdoor konden we de verkoop en adviezen voor de huid door laten gaan. Daarnaast had ik samen met mijn collega’s meteen een plan van aanpak gemaakt toen we te horen kregen dat we dicht moesten met daarin drie pijlers:

  • kosten drukken en omzet stroom houden,
  • zorgzaam zijn voor mijn klanten (goed contact houden)
  • goed zorgen voor mijn medewerkers.

Dat plan hebben we toegepast in een draaiboek en stuurden we iedere week bij.

Hoe zie je jouw zakelijke toekomst?

Naast het actief bezig zijn in mijn bedrijf, heb ik ook een versneld iets gedaan, wat eigenlijk voor het najaar op de planning stond. Ik heb de Creative Mindset Card gelanceerd. Dit een Card die collega ondernemers uit de beauty branche bij mij kunnen afsluiten voor een bepaalde periode. In die periode ben ik dan hun coach/mentor. Super leuk om te doen. Hoe mijn zakelijke toekomst er verder uitziet? Een combinatie van mentor/coach en ondernemer en specialist. Ik ben altijd op zoek naar mogelijkheden en houd van innovatie, ondernemen en samenwerken.

Verwacht je veranderingen of heb je al veranderingen ingezet?

Vorige jaar hebben we de Skin Concept Store geopend. Dit is een losstaande winkel van de salon. Iets dat in Nederland op deze manier nog niet is. Vorige week hebben we in de Store de Magic Mirror geïntroduceerd. Voor wie het toch nog te spannend vindt om een behandeling te ondergaan, is het bij ons vanaf heden ook mogelijk om een goede analyse van de huid te laten maken met 1,5 meter afstand.” In de magische spiegel is een innovatieve technologie verwerkt, waardoor deze spiegel een deskundige, digitale huidanalyse maakt. “De klant gaat voor de spiegel staan en bedient deze zelf. De analyse wordt gemaakt en door de specialist uitgelezen, terwijl de klant erbij staat op voldoende afstand”, schetst de schoonheidsspecialist. Mede door dit kunnen we de klanten die, op zoek zijn naar beauty & lifestyle wannahaves, nog beter adviseren. De combinatie binnen mijn bedrijf van winkel en salon bevalt heel goed.

Kun je ook positieve effecten zien? Heeft de crisis je ook iets ‘gebracht’?

De crisis dwingt je om even extra goed naar jezelf, de mensen om je heen en je bedrijf te kijken en voor te zorgen. Daarnaast is het ook een tijd waarin je niet te veel moet denken, maar moet handelen. Je bent ‘verplicht’ om bepaalde dingen te accepteren zoals ze zijn, je hebt er geen grip op. Dat is verloren en negatieve energie. Stilstaan is geen optie, er zijn altijd mogelijkheden te vinden. Het positieve effect vind ik  zeker de creativiteit van de ondernemers, maar ook de inzet vanuit de medewerkers. Het samenwerken vind ik ook erg leuk en ik denk dat je elkaar daar enorm in kunt versterken. Sinds een jaar doe ik dit al met, Mondria, het Chocolade huisje en Good for You. Tijdens de 8 weken hebben we ook een paar keer samen een social media actie gedaan, waarbij mensen iemand konden nomineren die het verdiende om in deze tijd even wat extra’s te krijgen. Ook post van andere bedrijven delen op social media zorgt dat je elkaar kunt helpen.

Aan welke zakenvrouw wil jij de pen doorgeven?

Voor de volgende keer wil ik de pen doorgeven aan ons nieuwe lid Fleur van Zijverden van SuperfoodsAndMore.

  • Online shop

  • 0297-273121

  • 06- 8270 4328

  • Genieweg 8 • 3641 RH  Mijdrecht

  • perine.nl

  • info@perine.nl