Wie ben je en wat doet jouw bedrijf?

Anne: Ik ben Anne Gasse. Mijdrechtenaar in hart en nieren, maar nu (tot mijn eigen verbazing) woonachtig in Vinkeveen. Na mijn studies heb ik eerst kort in de fiscale sector gewerkt. Maar in 1995 heb ik mijn oude voornemen om het bedrijf van mijn ouders over te nemen uitgevoerd. Eerst samen met mijn vader, maar vanaf 2002 alleen.
 
Mijn bedrijf is Gasse Wonen in Mijdrecht, onder onze klanten beter bekend als het ‘Rolf Benz Experience Center’ of ‘Hülsta Kastencentrum NL’. Wij verkopen meubelen in het luxe segment. Voornamelijk woonmeubelen, maar als merkspecialist van Rolf Benz en Hülsta inmiddels ook bedden, garderobekasten en outdoor.

Wat is het geheim van het succes van jouw onderneming?

Anne: Ik ben geen retaildier in de traditionele zin van het woord. Mijn collega’s zijn dan ook verantwoordelijk voor de meeste klantencontacten, zoals verkoop, advies en aftersales. Hierdoor kan ik tijd besteden aan míjn passie en talent: het retailconcept en optimale digitale presentatie en vindbaarheid. 

Deze gezamenlijke inzet is het succes van mijn onderneming. Want wij hebben nu concepten (met name het Rolf Benz Experience Center en Hülsta Kastencentrum NL) die onze doelgroep buitengewoon interessant vindt. Door de goede digitale presentatie en vindbaarheid weet deze doelgroep ons vanuit het hele land te vinden. En het verkoopteam zorgt vervolgens voor een optimale ervaring bij verkoop en advies.

Heb je a.g.v. corona je bedrijfsvoering veranderd? Zet je deze veranderingen door?

Anne: Vóór Corona zagen mensen ons als ‘winkel’ waar je onaangekondigd binnenstapt. Maar in de periode waarin wij (als niet-essentiële winkel) uitsluitend op afspraak open mochten, hebben wij de voordelen van het werken op afspraak ervaren: onze klanten (die vaak van ver komen) weten zeker dat zij alle tijd en expertise krijgen en wíj kunnen onze tijd veel beter indelen.

Wij hebben nu besloten hiermee door te gaan. Wij werken in beginsel op afspraak. Met ruime openingstijden waarin klanten hun bezoek kunnen inplannen en zeker kunnen zijn van onze expertise en advies. Met daarnaast tijden waarin klanten onaangekondigd voor inspiratie kunnen binnenlopen.

Zijn er voor jou persoonlijk zaken veranderd de afgelopen tijd?

Anne: Absoluut! Door Corona is er veel aandacht voor huis en interieur. Daarom is het bij ons erg druk. Om het verkoopteam te ontlasten neem ik diverse taken van hen over. Vooral op zaterdag heb ik nu meerdere functies: ik ben hostess, cateringmedewerker én ‘jongste’ winkelbediende. Daarnaast leidt de drukte ook tot overbelasting elders in de keten. Het logistieke proces moet nu nóg strakker worden geregeld en gecontroleerd. En deze taak ligt in eerste instantie bij mij.

Ik had gedacht om het na zoveel toch intensieve jaren iets rustiger aan te doen, maar het tegendeel is het geval.

Hoe zie je jouw zakelijke toekomst? Welke kansen wil je grijpen?

Anne: Ik zie enorm veel kansen om een nóg beter concept neer te zetten en om digitaal nóg beter te presteren. Maar tegelijkertijd wil ik nu een iets normaler privé leven gaan leiden: een leven waarin ik wél tijd en energie heb voor degenen die mij lief zijn.

Daarom start ik volgende maand een campagne voor uitbreiding van het team. Zodat iemand anders de verantwoordelijkheid voor de dagelijkse leiding op zich kan nemen (en wellicht op termijn ook de onderneming zelf). Dan kan ik mij lekker blijven verdiepen in mijn concepten, websites etc., maar heb ik privé iets meer tijd.

Hoe heb jij deze corona tijd ervaren met klanten die waarschijnlijk een ander koopgedrag hadden dan anders. En bijvoorbeeld dat de leveringen van de meubels wel erg lang op zich lieten wachten. Hoe ging jij hiermee om en hoe heb jij jouw bedrijf door deze crisis heen kunnen leiden?

Anne: Het was een bizarre tijd waar extreem drukke en extreem rustige periodes elkaar afwisselden. Wij moesten hard werken, inventief zijn en steeds weer schakelen. Maar mijn droomteam paste zich fantastisch aan alle omstandigheden aan. Samen zijn wij sterker uit de strijd gekomen.

Aan welke zakenvrouw wil jij de pen doorgeven?

Anne: Ik wil de pen doorgeven aan Angelique Swaab met de volgende vraag:

Merkten jullie het afgelopen jaar dat mensen elkaar en zichzelf met een mooi sieraad wilden verwennen of kochten zij juist minder omdat er geen feestjes, uitjes, etc waren? En kochten de mensen tijdens de winkelsluiting in december-maart net zo makkelijk online?

  • Anne: 0297-283165

  • Bozenhoven 53 • 3641 AC • Mijdrecht

  • http://www.gasse.nl

  • anne@gasse.nl